poniedziałek, 21 lipca 2014

Marokańska sałatka: ciecierzyca, jaglana, rodzynki

Od kilku dni zastanawiałam się co zrobić z ciecierzycą, nie miałam też ciekawego pomysłu na wykorzystanie pozostałej z poprzedniego dnia jaglanki. Oto znalazłam rozwiązanie :-)

Sałatka nadaje się również jako posiłek po-treningowy, ze względu na zawartość węgli (jaglana) jak i białka (ciecierzyca).






Składniki /2 porcje/:
- 1/2 szkl kaszy jaglanej (sucha)
- 1/2 szkl ciecierzycy (sucha)
- 1 marchewka
- ząbek czosnku
- garść rodzynek
- olej lniany / lub oliwa
- natka pietruszki

Ciecierzycę, podobnie jak fasolę przed gotowaniem należy namoczyć. Zostawiłam na noc, zalaną jedną szkl wody. Dzisiaj dolałam wody i trzymałam na ogniu przez ok 50min. Kaszę jaglaną ugotować.
Połączyć wszystkie składniki, doprawić solą i pieprzem.
Jak wszystko zniknęło z miski (a stało się to w trybie ekspresowym) zapowiedziałam sobie, że kolejnym razem dodam jeszcze suszone pomidorki - myślę, że smaki by się fajnie połączyły.


*Inspiracją okazał się przepis kulinarne-smaki

2 komentarze:

  1. Muszę w końcu spróbować ciecierzyce! :D Twoja sałatka jest idealna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałam to do zakładki "do zrobienia" :) Myślę, że takie jedzonko może się sprawdzić w lunch boxie do pracy albo na uczelnie.
    Pozdrawiam i dziękuję za super przepis :)

    http://www.3stepstohealth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...